פרויקטים בהתחדשות עירונית

אודות התחדשות עירונית

תרשים עמדת בניינים

אומרים ״כן״ להתחדשות עירונית!

התחדשות עירונית במהותה, הינה תוכנית שמיטיבה עם כל הגורמים ובעלי העניין הקשורים באופן ישיר או עקיף למיזם.

הדיירים, השכונה, העיר והמדינה. כמובן היזם הוא זה שמוביל את כל התהליך.


תושבי המתחם הקיימים:

תושבי המתחם זוכים ליהנות מדירה חדשה אשר שוויה עולה באופן משמעותי מדירתם כיום. לדוגמה, בפרויקט האחרון של חברת ברגר, ישנה תוספת של לפחות מיליון שקלים לכל משפחה!

הדירה בנויה בהתאם לכל התקנים החדשים והעדכניים, בטוחה ונגישה, בסטנדרט גבוה ומודרני עם מפרט טכני איכותי ומפנק, בנוסף, הדיירים משתדרגים עם מרפסת שמש איכותית, מחסן וחניה.

עם זאת, התחדשות עירונית ידועה כפרויקט מורכב, עקב קיומם של חסמים המקשים את התקדמותו – בירוקרטיה מורכבת, הצורך בהסכמה נרחבת מהדיירים, מימון בטוח לפרויקט, ועוד.

על החסמים, פתרונות ודרכי ביצוע קראו כאן


השכונה:

השכונה, כחלק מהעיר, מרוויחה מהעובדה שאוכלוסייה חדשה המגיעה לשכונה, הן זוגות צעירים והן משפרי דיור, מביאים עמם רוח חדשה ורעננה, התומכת באוכלוסייה הקיימת בשכונה, בה חלק מהאוכלוסייה הינה במצב סוציו אקונומי מורכב, כמו גם אוכלוסייה מבוגרת הזקוקה לתמיכה וסיוע.

השכונות הוותיקות סובלות בדרך כלל, מפיתוח סביבתי עזוב ולעיתים אף מוזנח, גישות לא נגישות לבניינים או למבני הציבור, שטחים ציבוריים וגינות לא מפותחות דיין וכדו'.

קידום פרויקטים של התחדשות עירונית, טומנים בחובם פיתוח חדש ומודרני של כל המרחב הציבורי באשר הוא, כבישים ודרכים מתוכננים היטב לפי כל התקנים העדכניים ביותר, גינות וגישות מונגשות ומפותחות ברמה ובסטנדרט גבוה מודרני ואיכותי.


העיר:

כל עיר בישראל שואפת לקדם דיור בר השגה לאוכלוסיות המעוניינות להתגורר בעירה.

פתרונות מגורים בעיקר בערים הגדולות כמעט שלא קיימים בשכונות חדשות עקב ניצול מקסימלי של הקרקעות המאושרות למגורים בעיר.

קידום פרויקטים של התחדשות עירונית, מגדיל את היצע הדירות למגורים בתוך הערים, ונותן מענה למגורים ובפרט לדיור בר השגה לאוכלוסייה המעוניינת לגור בעיר.

זאת ועוד, התחדשות עירונית מוצעת בשכונות המורכבות מכמות דירות נמוכה, אך בשטח רחב למדי, כך שאין הצדקה להקמת מספיק מבני חינוך וציבור, מבני קהילה, בילוי ופנאי, מסחר ותעסוקה.

פרויקטים של התחדשות עירונית, המביאים לבניית כמות יח"ד בשטח מצומצם, מביאים עמם הצדקה להקמת מבני חינוך וציבור נוספים, באיכות וברמה גבוהה, מבני קהילה בילוי ופנאי, ומצדיקים הקמתם של חניות ועסקים בשכונות אלו.


המדינה:

מצוקת הדיור הקיימת במדינה, מגיעה עקב חוסר בקרקעות מתוכננות למגורים; המדינה, מחד, מקדמת תכנון שכונות חדשות בשטחים פתוחים וירוקים, אך החוסר במשאב הקרקע כבד מנשוא במדינתנו הקטנה והמצומצמת.

מאידך, קיימות שכונות וותיקות ברחבי הערים השונות, בהם בנויים בתי מגורים מעטים, במגרשים ענקיים בהיקפם; שטחים אלו ברובם אינם מפותחים דיים ומשאב הקרקע היקר כאמור יוצא נפסד.

קידום פרויקטים של התחדשות עירונית מגדילה את היצע הדירות למגורים בתוך הערים, מבלי להפשיר קרקעות חקלאיות ירוקות או יערות, ומביאה ניצול נכון של משאב הקרקע במדינה.

תפריט נגישות